En gyllene ring

Datum 2009-08-19 | Tid 20:25:08
En gyllene ring betyder ingenting
Om inte glädjen bor i era hjärtan
Glädjen i
Att se varandra växa
Att dela stort och smått
Att känna samhörighet

En gyllene ring betyder ingenting
Om inte kärleken bor i era hjärtan
Kärleken som
Ger varandra frihet att vara den man är
Som unnar varandra allt det goda
Som ser varandras storhet

Så låt glädjen och kärleken
gå hand i hand
Och visa er vägen
på er vandring som äkta par



Fin dikt va? Denna ska jag läsa för min syster på lördag när hon gifter sig :). Ska bli oerhört kul med ett bröllop som jag faktiskt kommer ha ett minne av för resten av livet. Varit på två bröllop tidigare men då var jag liten så det minns jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0