Veckan är påbörjad

Datum 2009-07-21 | Tid 15:42:36
Nu är veckan påbörjad och jag har jobbat två av sex dagar redan, har gått ganska fort men har slutat tidigt båda dagarna, vilket har varit skönt. Imorgon ska jag jobba kväll sedan ledig på torsdag, riktigt nice :). Har än en gång åkt hem med katterna till mamma och pappa för M är kvar hos sina föräldrar och jag vill inte vara ensam hemma. Speciellt inte med allt jag går igenom nu, det tar ganska mycket på krafterna och då är det skönt att ha någon att prata med så att tankarna inte kommer fram så ofta. 

Har fortfarande inte hört något om annonsen jag satte in men det kommer väl, ska titta på en liten katt imorgon för jag måste ha en kompis till Salsa, hon är ju inte van att vara ensam katt. Nu tror ni kanske att jag gör mig av med en och skaffar en annan för att jag tröttnat på den första men så är det inte alls. Hade det inte varit för att hon antagligen har lite vilt i sig och har varit ute sedan hon föddes så hade jag inte behövt göra mig av med henne. 

I närheten av där jag jobbar ligger en barnmorskemottagning och dagligen ser man kvinnor med stora magar som går dit, jag blir så sugen på att skaffa själv, hade jag och M haft jobb så hade vi antagligen skaffat nu men får vänta tills vi är klara med skolan, så om några år. Fast om M får jobb i år så kan vi skaffa så att jag får det lagom tills jag slutat för då behöver jag inte vänta lika länge. Sedan är det hus och bröllop med som står på listan, får se när det blir. 

Arrivederci! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0