Soligt och fint

Datum 2009-06-14 | Tid 11:40:46
Idag är första dagen på länge som det är fint väder ute. Äntligen säger jag bara, har varit jättetråkigt när man inte kunnat vara ute på grund av allt regnande. Hoppas nu detta vackra väder håller i sig länge. fast med min otur så regnar dfet säkert i helgen då jag ska jobba, har ju inte haft någon tur hittills med vädret när jag jobbat. Får hålla tummarna nu.

Igår var ju jag och M på 70årsfest och det var hur trevligt som helst, god mat och dricka med trevligt sällskap, kan inte bli mycket bättre. Finns i och för sig några som jag kan bli ganska irriterade på, men det tar jag inte här. Hade trevligt och min systerson har verkligen många idéer för sig :). Nu är en sak klar från listan över allt som ska hända i sommar.

Har planerat inför M:s 25årsdag, eller det blir två gånger som vi firar honom för det ska vara på olika ställen nämligen men på båda ställena ska jag göra tårtorna och så står andra för maten, blir en ganska rättvis fördelning. Eftersom jag är konditor är det ganska smart och ställa mig på tårtstationen :). Fast jag hade ju klarat av att fixa maten också men de andra ska ju ha något att göra med.

Nu är det inte många dagar kvar tills Ullared, på torsdag åker vi och vi ska ha riktigt kul, ser verkligen framemot det :). Hoppas bara att jag hittar det jag är ute efter. Vore illa annars men där finns alltid något att köpa. Jag är mest rädd att jag hittar så mycket att jag inte har råd med det för jag har satt en gräns för hur mycket jag ska spendera, jag är ju inte hur rik som helst.

Har äntligen fått min ersättning från Skånetrafiken, tog de bara 5 veckor och tre telefonsamtal från mig för att de skulle fixa det. Så jäkla slöa på det stället, när jag väl har jobb ska jag se till att det blir inom kommunen så att jag slipper åka kollektivt för det är jag trött på. När förseningar och sånt sker tar det så lång tid för de att fixa med det, som att sätta in ersättningsbussar med mera. Suck...

Får göra mig klar så att jag kan gå och handla, mat behövs ju alltid. Blir nog att ta på sig klänning idag :).

Au revoir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0