Ångesten har släppt en aning

Datum 2009-11-02 | Tid 12:16:34
Jag har alltid examinationsångest av någon konstig anledning men är väl för att jag är rädd att inte lyckas. Att miisslyckas är inte hela världen för det finns fler chanser såklart men det är en härlig känsla att klara det på första försöket. Jag har idag läst igenom målen som denna skrivuppgift examineras mot och tycker då att jag lyckats. Vad lärarna sedan tycker är en annan femma. Jag har iallafall gjort så gott jag kunnat och mer kan man inte göra någonsin. Dock är jag inte helt klar än men på god väg. På torsdag ska den in och när den väl ligger i lärarens fack kommer jag dra en djup suck av lättnad - det är över för den här gången.

Idag händer inte mer än att jag ska bli klar med uppgiften fast jag är nästan säker på att jag kommer pilla med den enda tills jag har den utskriven för jag kan ändå inte släppa det fastän jag är klar. Typiskt mig helt enkelt. Vad ska ni göra i detta tråkiga höstväder idag?

Nu ska jag fortsätta med rapporten för hade varit helt underbart att kunna ägna resten av dagen med trevliga filmer, vet en film jag jättegärna vill se men den har försvunnit på något mystikst sätt. Jag har omslaget men det sitter en annan film där och den filmen saknar omslaget, så jag har på känn att filmen jag saknar finns i det saknade fodralet. Bara till att börja leta :).

Adiós!

Kommentarer
Postat av: emma

vad sysslar du med denna måndag? (:

2009-11-02 @ 16:14:33
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0