Snart

Datum 2009-11-16 | Tid 09:05:54
Snart är det dags för det jag sett framemot länge nu. Om en timme ska jag dit och jag bara tycker det ska bli så skönt när det är klart. När jag kommer hem igen får ni veta ;).

Måste ringa veterinären nu för jag ska kastrera min lilla katt men ser bara det som något positivt då katter oftast mår bättre av att vara kastrerade och de blir mer lugna och harmoniska tycker jag. Hade ändå inte tänkt att ta källingar på henne så varför ska jag då utsätta henne för en massa löpperioder som de får titt som tätt!?

Ska plugga lite idag också, läsa böckerna och se om jag hittar svaret på våra frågor. För första gången tycker jag att vår kurslitteratur är intressant och jag tror inte det är en massa teorier som det är i alla andra böcker.

En sak jag länge funderat på är varför man hela tiden jämför sig med andra? Det är verkligen jättedumt och man mår inte bra av det. Visst det finns personer som ser bättre ut, har bättre ekonomi med mera men det finns även saker du själv har som är bättre än någon annan. Alla har vi olika saker som är till vår fördel och det är bättre att plocka fram dem än att tänka på det du inte har. Jag har själv gjort såhär men det tjänar inte till något och jag mår mycket bättre nu när jag tänker på mina egna fördelar istället!

Arrivederci!

Kommentarer
Postat av: N I L M A

så nyfiken jag blev nu!



sv: hehe, dricker du te då?

2009-11-16 @ 10:39:41
URL: http://nilma.myshowroom.se
Postat av: emma

ne jag kan inte sluta bloggen, jag har känt det nu.. jag tycker det är roligt att få skriva av sig lite :) hehe! dessutom kan man passa på medans julia sover.. kramar

2009-11-16 @ 11:21:24
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0