Tågförsening efter olycka

Datum 2009-11-20 | Tid 16:10:51
Idag när jag skulle hem från Malmö visade det sig att tågen inte gick för att det skett en olycka i Eslöv. ESLÖV det är ju där jag bor! Blev lite kaos då man inte visste var man skulle ta vägen och enligt Skånetrafikens kundcenter skulle ett tåg gå till Eslöv då olyckan skett precis efter i norrgående riktning men där gick inga tåg men bussar skulle gå. Där kom två bussar som skulle köra direkt till Hässleholm-Karlskrona och en som skulle gå direkt till Karlskrona. De bussarna fick inte många passagerare för ingen skulle dit men inte kunde de köra inom Lund och Eslöv. Fruktansvärt dåligt!! Långt om länge kom tågen igång igen och jag blev väl en 1,5 timme försenad.



Tycker det är så hemskt med folk som hoppar framför tåg. Kan inte förstå att man kan må så dåligt att man vill ta livet av sig. Vet inte vem det är och heller inget om det är en kille/tjej eller gammal/ung. Kändes konstigt att gå av tåget i Eslöv och tänka att det kanske var precis där det hände. Såg inget konstigt på spåret som tur är. Usch! detta kommer sitta i mig länge nu. Av personliga skäl tycker jag just att sådana här tågolyckor är jobbigare än andra olyckor.

Till något trevligare nu kanske. Hade det bra i skolan och på måndag ska vi börja med den ekologiska burken och sedan ska vi så en ärta hemma och se vad som händer när den står på olika ställen. Ska bli spännande. Hör ni hur jag låter?! Blivit värsta naturintresserad som jag inte varit innan men är kul när man kan ändra uppfattning.

Ikväll blir det Idol och fruktsallad väldigt trevligt!







Vad ska ni göra ikväll?



Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Äter det inte heller alltför ofta, fast då blir det dessutom godare.



Hemskt när det händer olyckor och jobbigt att behöva vänta och bli försenad dessutom :S

2009-11-20 @ 17:25:23
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0