Teatern

Datum 2009-10-21 | Tid 12:22:07
Nu kan jag äntligen berätta för er som inte såg vår teater vad den handlade om.

Allting börjar med att en tjuv kommer in i leksaksaffären och tar alla leksaker. Det är helt mörkt i rummet och spännande musik är på i bakgrunden. Då en hund skäller blir tjuven rädd och tappar allt han fick med sig.

På morgonen kommer jag in (expedit) och ser förrödelsen, ringer polisen men upptäcker att tjuven klippt av sladden. Då hörs ett skrattande ljud och Hannah Montana, Julie och Dan (från serien Bakugan) kommer in som hjältar. De lovar mig att få iordning i affären och tar barnen till hjälp. De måste även följa tjuvens fotspår för att hitta en kasse med resten av leksakerna som är gömd.

När de är klara kommer jag in igen och tackar alla för hjälpen, när hjältarna flyger hem igen kommer tjuven tillbaka med en leksak som han råkade få med sig, han berättar att hån ångrade sig och jag förlåter eftersom han var ärlig mot att han inte gör om det. Sedan slutar det.

Nu vet jag att det inte alls låter roligt men med ljudeffekter och scenografi samt att vi överdriver i vårt spelande gör det mycket roligare. Jag var nervös innan eftersom vi inte visste hur barnen skulle bemöta oss men de var verkligen med och var jätteduktiga. Skulle gärna spela om den igen för kul det var det.

Såg en annan grupps föreställning och det fanns vissa likheter med vår. Just den här med en tjuv och att de ska leta reda på sakerna samt att tjuven kommer tillbaka och ångrar sig. De var också riktigt duktiga.

Imorgon och på fredag ska vi se resten av klassens föreställningar. Tycker sådant är roligt, lite annorlunda mot en vanlig lektion och redovisning.

Ikväll blir det nog lugna gatan här hemma skulle jag tro. Tar ändå på krafterna att spela teater.

Hoppas ni får en fin dag idag!

Arrivederci!

Kommentarer
Postat av: emma

jag tog det bara lugnt med min dude (: vad sysslar du med idag?

2009-10-21 @ 12:44:17
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: emma

haha eller hur. har du en bra kväll?

2009-10-21 @ 22:41:34
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0