Dags för allvar igen

Datum 2009-09-07 | Tid 10:11:46
Idag börjar skolan, är lite blandade känslor faktiskt men blir nog bra. Känner väl en tre stycken som ska läsa samma så jag är inte helt ensam. Egentligen var det inte meningen att jag skulle åka till skolan idag för jag trodde att jag skulle åka till Lund och kolla upp felet med magen. När jag ringde dit och förklarade mitt läge var allt de kunde göra att ge mig en preliminärtid (tror det hette så). Imorgon ska jag dit istället och missar en dag i skolan men hellre det än att ha det som jag har det. Otur för mig är att jag redan hunnit skicka mail till mina lärare om att jag inte kunde komma idag, eftersom jag trodde jag skulle in idag. Nåja får väl säga att jag hann in i tid eller något. Haha, så typiskt mig att alltid strula till det. Kan i alla fall säga att jag inte kan vara med imorgon och det är jag säker på. Hade i och för sig kunnat ta en annan tid men vem vet när den tiden finns hos dem. Kan ju vara en väntetid på flera veckor. Ska bli skönt att få det gjort med.

Börjar inte förrän i eftermiddag och jag slutar 17.00. Segt! Hade hellre börjat 8.00 och slutat 12. Även om det innebär att stiga upp vid sex. Nu är jag inte hemma förrän 18 men har i alla fall sällskap med en annan tjej som också bor i Eslöv, hade varit myclet drygare annars.

Förresten kan jag inte visa några Polenbilder då kameran glömdes hemma. Inte konstigt med tanke på hur stressigt det blev. Kanske kan få några av Ms föräldrar. Har heller inte lagt in bilderna från Göteborg än, jag vet jag är slö av mig haha.

Hörs ikväll så berättar jag om min första skoldag på termin 5. Tiden går fort, läser ju bara sju terminer. Iih, snart klar ju :).

Adiós!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0