Litteraturseminarium

Datum 2009-09-17 | Tid 15:03:20
Då har jag varit på litteraturseminarium, gick bra och det är alltid roligare att diskutera arbetslagsvis än i basgrupp. Frågan vi skulle ha i åtanke var hur vi som lärare förhåller oss till kursplanen i matte och svenska. Är mycket att tänka på och kursplanen ska alltid vara med i arbetet man gör med barnen. Vi kom i alla fall fram till att matte och språk hör ihop för matte är så mycket mer än bara 1+1 och så vidare. Vi började även prata om andra saker också men det är bara roligt.

Var och handlade med M innan och vi ville ha något snabbt att äta så det blev vanliga pizzor man kan köpa i affären, suck säger jag bara. Min pizza hade knappt någon fyllning, vilken besvikelse. Blev någotlunda mätt i alla fall. Jag passade även på att hämta ut min bok så ska börja läsa den idag hade jag tänkt. Då jag beställde från författarens hemsida fick jag den även signerad av henne :).

Har inget planerat för ikväll så får se lite vad som kan tänkas hända. Hade varit roligt om något dykt upp.

Arrivederci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0