Dagens dilemma

Datum 2010-08-11 | Tid 09:42:34
Har nu försökt skriva det jag vill säga här två gånger men tycker det blir rörigt hur jag än formulerar mig. Ska se om det går en tredje gång. Ska man bry sig mer om en vän som är gift med en man som är från samma land som sig själv än vad man gör med en vän som har svensk sambo?

Visst förstår jag att vissa vänner betyder mer än vad andra gör men när man bryr sig mer om en person utefter var sambon kommer ifrån då blir det sjukt. Har en kompis som är från Kosovo och min svenska kompis är gift med en man därifrån. Hon som är från Kosovo skriver till min andra kompis hela tiden och allt är så himla bra. Det går bra att gilla eller kommentera det som hon skriver på facebook men när jag skriver något spelar ingen roll vad då behöver man inte gilla eller kommentera. Låter jättelöjligt men jag undrar snart vad jag gör för fel. Det enda jag och min svenska kompis kan komma på det är att jag inte har något med Kosovo att göra och att jag är för svensk. Jag har urringade kläder, har kortare kjolar och så vidare. Min kompis som då är gift har mer förståelse för kulturen i Kosovo än vad jag har och därför är hon bättre enligt min vän från Kosovo. Är inte det sjukt??

Kommentarer
Postat av: Adam & Alishas mamma

Trist med din vän, prata med henne för hon kanske gör det omedvetet :)

2010-08-12 @ 19:19:03
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0