Är man vikarie så är man

Datum 2010-07-29 | Tid 07:28:44
Var alldeles för trött för att blogga igår när jag kom hem. Jobbade trots allt tio timmar. Hade en skön och lugn kväll på jobbet i alla fall. Jag blev lite irriterad ett tag men ja skit samma. Tycker bara det är så tråkigt när ordinarie sätter sig på oss vikarier för vi bestämmer minsann ingenting och vi ska lyssna på ordinarie. Ja det är klart men när det gäller att välja vilken tur man ska ha så är det ju roligt om alla inblandade får vara med och bestämma lite. Fast är man bara vikarie så är man.

Idag är det jobb 13:45-22:00 igen. Tar det aldrig slut? Nu vill jag bara att det ska bli den 14e augusti 22:00 för då stänger jag dörren till jobbet för att aldrig mer sätta min fot där. Vilken härlig känsla!

Idag är det mulet och grått. Får hoppas det inte regnar en massa ikväll, inte kul att komma hem till vårdtagare som en dränkt katt.

Vad ska ni göra idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0