En salig blandning

Datum 2010-07-25 | Tid 15:54:51
Nu tycker jag att jag försummat bloggen tillräckligt länge. Var dessvärre så att min bror har varit här sedan igårkväll så har inte riktigt funnits tid att blogga idag heller. Nu kör vi igen.

Torsdags: Jobbade på kvällen och det gick bra. Inga större incidenter där och det var skönt. Kom hem till mamma och pappa för att sova.

Fredag: Åkte tidigt till Vimmerby, tog längre tid dit än jag trodde. Vädret var bra. Inte strålande sol och det var kanske lite kallt men vi slapp i alla fall regn. Var roligt att se allt igen nu när man kommer ihåg det. Var ju där när jag var liten men det minns jag knappt. Anton tyckte också det var roligt och han gick in i alla hus som man kunde gå in i. Vi träffade på Kling och Klang, DunderKarlsson och Blom, vakterna frånm Bröderna Lejonhjärta, Pippi Långstrump och så Ronja och hennes lilla gäng. Var en av rövarna som kom fram och pratade med Anton, han blev lite förvånad tror jag. Är svårt att beskriva upplevelser med ord men jag har några bilder. Dessvärre har batteriet tagit slut så måste ladda det först. Blev inte många bilder och det var svårt att ta för det var så mycket folk. Tror att bilderna kommer imorgon.

Igår då: Var hos mamma och pappa, sedan körde de mig till jobbet. Gick bra igår med, ganska lugnt och det är alltid skönt.

Just det, igår när jag kom hem satte jag mig för att surfa lite. Såg då att det brann i Eslöv igen. Denna gången i en gammal lagerlokal men branden spred sig snabbt till en intilliggande djuraffär. Alla djur gick att rädda förutom fiskarna och sköldpaddorna :(. Vår Ica kvantum ligger alldeles bredvid djuraffären men den gick att rädda som tur är. Fattar inte vad det är för sjuka idioter som springer och sätter eld överallt. Tredje storbranden i Eslöv denna sommar. Det allra sjukaste är att där det brann igår det ligger nära tågstationen och det brann på kvällen vid den tiden då jag kom hem med tåget. Vilket betyder att jag borde ha sett alltihop men det har jag inte gjort. Hur kan jag ha missat med tanke på dessa bilder:












Kommentarer
Postat av: emma, mamma till julia [foto]

men gud va det brann! :O usch!! vart fan är sverige påväg lixoM? :/

2010-07-26 @ 06:06:23
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0