Allt

Datum 2009-09-06 | Tid 22:15:40
Först och främst ber jag om ursäkt för en kass uppdatering.

Detta inlägg kommer handla om lite allt möjligt men mest om resan.

Anledningen till den dåliga uppdatering är att i fredags trodde jag att jag skulle till vårdcentralen och sedan komma hem en timme senare men tji fick jag. Jag blev undersökt av läkaren och fick även lämna urin och blodprov. Han trodde det var min blindtarm som var felet och gav mig en remiss att ta med mig till akuten i Lund. Så det var bara att åka dit, kom dit där vid ett tiden och vid halv fyra fick jag hjälp. Nya prover togs men denna läkare trodde inte det var blindtarmen i alla fall men att det däremot kunde vara urinvägsinfektion, suck. Jag fick ytterliggare en remiss att ta med till gyn på kvinnokliniken. Satt där och väntade hur länge som helst och där var mycket folk och de hade knappt någon tid för någon. När klockan var kvar över sex gick jag för jag var tvungen att ta bussen halv sju till Ystad. Så jag vet med andra ord fortfarande inte vad det är för fel på mig. Verkade dock inte vara allvarligt. Tur att M åkte hem tidigare så att han hann packa våra kläder, blev ju lite bråttom där ett tag. Ska ta reda på imorgon hur jag ska göra med det uteblivna besöket och se om jag kan komma dit igen. Är ju bra att veta vad som är fel.

Nu till själva resan, orkar ju inte prata om sjukdomar hela tiden.

Resan var jättetrevlig och det gick bra att sova på båten haha. På fredagen gjorde vi inte så mycket på båten än åt, klockan var ju rätt mycket. Deluxe hytt hade vi, nästan finare än hotellrummet vi hade i Göteborg :). Nice!

På lördagen när vi checkat in vilade vi lite innan vi gick ut på stan. Där var rätt fint men eftersom det regnade blir allt så grått och tråkigt. Jag köpte i alla fall en ny handväska :). Tyckte vi åt hela tiden men blir väl så på en semester. Maten var god och så. På kvällen gick vi längs strandpromenaden och gud vad jag önskade att det vore varmare så man hade kunnat bada, för där var verkligen en jättefin strand. Synd bara att man inte förstår språket och de var inte jättebra på engelska men kroppsspråk fungerar alltid.

Idag blev det inte gjort så mycket, åt en god hotell frukost naturligtvis och sedan begav vi oss mot båten igen. Väl på båten lade vi av oss våra väskor och sedan tog vi en runda in i affären. Köpte lite godis och även lite öl till pappa. Åt ytterliggare god mat men blev nog lite för mätt, en buffé är aldrig bra, man äter alltid för mycket haha. Tiden gick ändå ganska fort trots att det inte fanns hur mycket som helst att göra. Kvart i åtta var vi framme i Ystad igen. Jag träffade till och med en kollega från i somras, hon bodde på samma hotell som oss. Världen är bra liten men inte så konstigt då både hon och Ms mamma är från Polen åker de dit rätt ofta. En rolig resa tar fort slut och jag har inte varit hemma en timme ens. Är verkligen trött nu.

Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0