Dilemma

Datum 2009-08-19 | Tid 08:18:11
Är lite oense med mig själv om jag ska fixa håret hos frisören eller göra den själv på lördag. Finns för och nackdelar med båda naturligtvis. Gör jag den hos frisören blir det snyggt vilket är en fördel men då kostar det pengar en liten nackdel. Gör den istället hemma blir det billigt såklart en fördel men det blir inte lika snyggt, en nackdel. Så hur ska jag göra? Vill ju vara så fin som möjligt när min syster ska gifta sig. Egentligen vill jag ha lockar i håret men på något underligt sätt kan jag bara få till lockar på högra halvan av håret. Gör jag frisyren hemma blir det plattång som gäller för inte försöker jag med lockar men hos frisören kan jag få lockar. Gud vad svårt det är.. Pengarna finns men så mycket är det inte och det kommer dagar efter bröllopet med då jag behöver ha mat med mera. Blir väl att jag avbokar men det känns lite trist. I och för sig har jag fixat håret snyggt på mig många gånger men just eftersom det är så viktigt att håret blir bra får jag säkert inte till det. Vi får se helt enkelt, en positiv sak med att jag gör det själv är att jag med all sannolikhet inte blir snyggare än bruden haha.

Jag ska ju läsa förbön för dem och den kan jag i stort sett utantill nu men ska ändå ha med en lapp ifall jag glömmer en rad. Börjar bli lite nervös nu men ska fokusera på brudparet och inte på de övriga 75 som sitter och lyssnar. Det gulliga på bröllopet är att min systerson ska gå längst fram när de går in i altargången. Sedan tar jag över honom :).

Idag händer inte så mycket, ska iväg men det tar inte lång tid. Är inte lika nervös inför det längre men man vet ju aldrig. Har aldrig träffat personen innan och jag hoppas vi klickar med varandra.

Nu ska jag ringa min frisör.

Adiós!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0