200

Datum 2009-10-09 | Tid 07:34:11
Detta inlägg jag skriver nu är nr 200. Jag har haft bloggen lite mer än ett halvår och jag skulle tro att jag skriver 2 inlägg/dag i genomsnitt. Ibland mer, ibland mindre. Igår skrev jag ingenting alls men det var för att jag hade skola hela dagen och sedan hände lite saker som gjorde att jag inte kände för att blogga.

Igår i skolan skulle vi ordna ett föräldramöte med fokusering på samling och då ett visst ämne inom det. Min grupp hade namn och närvaro. Jag tyckte det gick bra men vi hade bara en timme på oss att förbereda, vilket inte är mycket. Vi kom i alla fall på vad samlingen skulle handla om och vem som skulle säga vad. Det värsta var att lärarna sedan gav feedback i form av att visa hur vi stod, hur vi hade armarna och hur vi formulerade oss. Det var roligt men man blev lite nervös så efter första gruppen var det ingen som vågade röra sig haha. Kul hade vi i alla fall. Det var vår sista lektion så nu återstår bara en handledning och givetvis våra arbetslagsträffar för vi ska öva på föreställningen och visa upp den. Måste även titta på de andras också. Sedan är det dags att skriva lärarhandledningen och rapporten. Det enda jobbiga med det är att vi måste referera. Alla val jag gör måste jag kunna referera till någon smart gubbe som skrivit någon bok. Det är lite jobbigt.

Idag då, händer något kul hos någon? Här händer nog inget speciellt. Har jag tur blir det fint väder för jag anar en blå himmel bakom molnen och då kan jag gå en promenad :). Är i alla fall ledig vilket alltid är skönt. Mest jobbigt att man blir lite bortskämd med det så hade varit bättre på ett sätt om man haft skola ett par timmar varje dag. Jag kommer aldrig kunna vara ledig en torsdag till exempel när jag väl börjar jobba.

Ikväll är det Idol, ska bli kul att se vem som lyckas och om någon misslyckas riktigt ordentligt vilket jag inte hoppas. Mariette och Erik är mina favoriter får se hru det går för dem.

Arrivederci!

Kommentarer
Postat av: Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

sv.ja :D Längtar till tisdag då nästa avsnitt är .D

2009-10-09 @ 10:43:16
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: emma

Hej, allt bra med dig? :)

2009-10-09 @ 12:56:52
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0