Så intressant

Datum 2010-09-22 | Tid 19:42:48
Intervjun gick bra och vi fick reda på mycket intressanta saker. Vissa saker hade vi läst i böckerna men något var helt nytt för oss. Detta blir en bra erfarenhet som jag kommer ha nytta av hela livet. På den förskolan vi var hade alla avdelningar möjlighet att ta emot barn med autism och där var en avdelning för dem barn som hade en grav form av det. Där jobbade en pedagog/barn. Superbra tycker vi. På en vanlig avdelning brukar man ha fem barn/pedagog. Nu behöver ju dessa barn alltid hjälp med allt. Allt som är vardagligt för oss måste tränas in hos dem. Bara hur man klär på sig är en övning som kan ta flera månader att lära sig. Det är så intressant att det ska bli kul att skriva examensarbetet till en viss del.

Nu ska jag bara slappa framför tv:n resten av kvällen, se idol och sedan sova. Måste upp tidigt imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0