Att se tillbaka

Datum 2009-08-11 | Tid 18:11:18
Hur många har inte tänkt tillbaka i tiden någon gång? Tänkt på en massa minnen både bra och dåliga. Det är nog en del av vårt liv att gå tillbaka och se. Jag går ofta tillbaka i tiden och tänker på allt jag varit med om. Har varit med om ganska mycket trots att jag inte har jättemånga år i bagaget. Främst tänker jag på tonårstiden, när jag gick på högstadiet, vilken härlig men samtidigt jobbig tid det var. Undrar hur mitt liv sett ut idag om jag inte gjort de valen jag gjorde? Allt har en mening sägs det och jag tror det stämmer. Jag tror på ödet, utan tvekan. Jag tror också det är förutbestämt vilka människor som ska ingå i ens liv och hur länge de stannar där. På högstadiet trodde jag lätt att en person skulle vara kvar i mitt liv hur länge som helst men bara några år senare försvann personen från mig. Jag kan inte säga att jag är besviken eller ledsen då det är ett beslut jag själv tagit och jag mår bra av detta beslut. Men visst är det konstigt att man kan vara så säker på en sak när man bara är 13-14 år, då man inte har speciellt många erfarenheter?
  Jag har många roliga minnen, galna saker jag gjort och egentligen lite farliga nu när jag tänker efter men då var jag ung och naiv, nu när jag blivit vuxen ser jag dessa saker ur ett helt annat perspektiv. Ibland önskar jag att jag kunde ta mig tillbaka till högstadiet och den gemenskap vi tjejer fick i nian, för grymt kul det hade vi.

Tror ni på ödet, kära läsare eller tror ni på något annat? Berätta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror med på ödet.Livet är redan förutsägbart. Vi vet vilken väg vi ska ta innan vi tar det för annars hade vi inte valt den vägen ! Tänk om man kunde spola tillbaka tills gymnasiet och gjort allt mycket bättre :) Kram

2009-08-11 @ 21:06:24
Postat av: anonym

Många fina minnen.....

2009-08-11 @ 22:42:16
Postat av: Anonym

tack för din röst =)

2009-08-11 @ 23:44:42
URL: http://josefinesoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0