Göteborg

Datum 2009-08-30 | Tid 12:02:54
Nu har jag nog ork till att berätta om Göteborg, haha.

Fredagen började tidigt, klockan 7.00 tog vi tåget till Lund för att vänta in tåget mot Göteborg. Väl på Sj:s tåg tog vi det lugnt, halvsov lite och löste lite korsord. Tiden gick ändå ganska fort och halv elva var vi framme. Nu gällde det bara att komma rätt till hotellet. Tur att det finns trevlig personal på informationen så att vi kom rätt. Hotellet var jättefint, inte de största rummen men man är ju inte på hotellet särskilt mycket ändå. När vi hade checkat in och gjort oss klara gick vi ner till stan och kollade läget. Väldigt fint och mysigt var det. Dock ville inte vädret vara på vår sida utan det började regna. Vi som skulle till Liseberg ju. Då vi inte tyckte det var kul att gå där i regnet bestämde vi oss för att ta Universeum istället. Där var riktigt häftigt. Massor akvarium med olika fiskar och de hade även hajar :). Sedan gick vi in i den tropiska regnskogen, där var så varmt och fuktigt att man knappt kunde andas och man blev helt blöt av att vara där inne. En häftig upplevelse var det om inget annat. Sedan utforskade vi resten av stället, där finns ju lite olika saker att pröva på. Efter vi varit där gick vi och åt på en mysig kinarestaurang. Sedan tillbaka till hotellet, regnade fortfarande och vi hade så ont i benen, hade ju gått hela dagen i princip. Tog även en cider i hotellbaren :). Sov gott det gjorde vi i alla fall.

lördagen: Halv åtta gick vi ner och åt frukost, där finns ju hur mycket att välja på och jag åt av allt som serverades. Så mätt det blev jag :). Sedan gick vi ner mot centralstationen för att ta spårvagnen mot Sjöfartsmuseet. Det var en besvikelse då vi trodde det skulle vara mycket större. Nåja nu har vi varit där i alla fall. Sedan blev det Liseberg, åkte inte så många karuseller då jag och M inte åker samma, vilket är lite tråkigt. Blev spökhotellet, Panda vision och Kållerado i alla fall och denna gången blev jag inte blötast :). Åt på Ben och Jerrys glassbar också, sjukt god glass! När vi var nöjda med det åkte vi till Nordstan, stort shoppingcenter. Men jag hittade inget jag ville ha som vanligt. Begav oss mot stationen och åt på Burger King, sedan var det dags att åka hem. Halv elva var vi hemma igårkväll. Har haft riktigt roligt och jag gör gärna om detta fler gånger :).

Adiós!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0