Ledig

Datum 2009-12-03 | Tid 09:02:17
Så skönt att vara ledig en dag denna vecka. Nog för att jag skulle behöva två men en är bättre än inget. Hur ska jag klara det när jag jobbar då jag bara är ledig på helgen??

Idag väntar lite ärende i stan eller är mest M som har ärende men jag följer med för att vi ska göra något tillsammans. Jag måste dock köpa nytt tågkort, har ingen lust då det kostar 850kr men skönt det är studentrabatt på det nu annars hade jag fått betala över 1000kr. Ska även plugga lite är det tänkt.

Igår när jag skulle lägga mig skar jag nästan upp min lilltå. Det var mörkt i sovrummet och någon hade flyttat lampan som står på golvet vid min sida. Då den redan hade lite sprickor i sig så gick den definitivt sönder när jag råkade välta den. På något sätt lyckas jag få in en del av lampan mellan tårna och ja, det var inte skönt. Nu har vi ingen lampa i sovrummet längre så får väl köpa en ny och inte ha den på golvet.

Denna lampa finns inte längre. (Bild från Ikea.se)


Här i mellanskåne är det fortfarande ingen snö, inte för att jag är jätteglad för snö men lite hade varit mysigt. Hoppas att vi får en vit jul för det hör till. Förra gången vi hade en vit jul, minns jag knappt. Vet dock att det snöade annandag jul för något år sedan. Tror det var 2005. Då höll vi knappt på att komma upp med bilen från farmor och farfars gård och jag var så arg på pappa för att han inte kört upp bilen innan all snö kom.



Är det snö hos dig?



Nu blir det frukost, sedan en dush för att bege sig ut och fixa ärende.

Kommentarer
Postat av: emma

ne inge snö här, bara lite vitt av all frost såhär på morgonkvisten ;( jag hittade lite julklappar igår, äntligen! så det är skönt bara hälften kvar nu ;/ hehe! allt bra med dig? kram

2009-12-03 @ 09:17:50
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: emma

hehe nope, not me! jag gillar inte alls blått ;/ gör du? :)

2009-12-03 @ 09:27:46
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: emma

ojdåååååååååååååå.. (A) jag hade visst fredag idag! haha! :P okej. hihi!

2009-12-03 @ 09:39:43
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0