Studiebesök

Datum 2009-12-17 | Tid 21:20:24
Mamma ringde imorse för att fråga om jag kunde hämta min systerson på förskolan i eftermiddags och det är klart jag kunde. Istället för att åka vidare till Eslöv hoppas jag av i Höör. Känns onödigt att åka fram och tillbaka med bara någon timmes mellanrum. Gick bra att hämta honom men tog lite tid att gå för han skulle såklart leka i snön. Just nu är han nog inne i en period då han ska ifrågasätta allt. Han frågar gärna sådant man inte riktigt kan svaret på heller så ofta blir det "jag vet inte" eller "de vill ha det så". Han skulle ha en kram innan jag gick hem men puss det fick jag inte. Han vet precis vad han vill trots att han bara är tre år.

Studiebesöket gick bra, var intressant att lyssna på men det var fruktansvärt kallt och detta var ju utomhus. Ska nu försöka leta upp i kursplanen var vi kan hitta stöd för tänkt studiebesök med barn. Vi såg världens sophög med allt möjligt skräp men där var nog mest cyklar men det såg inte fräscht ut kan jag säga.

Har inte hänt så mycket mer idag men det är mer än tillräckligt. Med tanke på alla tågförseningar var jag inte hemma förrän strax innan åtta istället för lite över sju. Varit förseningar hela dagen, blev 30 minuter försenad till Kristianstad och 50 min försenad när vi skulle åka hem. Inget kul sånt och allt bara för lite snö och kyla.

Sitter och dricker det nya teet som jag köpte häromdagen, riktigt gott så det kan jag varmt rekommendera. Är från Kobbs och heter Lust och fägring har jag för mig. Ett löste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0