Så kan det gå

Datum 2009-07-25 | Tid 21:41:09
Idag har jag jobbat, tog en runda som jag tyckte var helt okej. Helgturerna har ändrats lite sedan förra året och det är alltid svårt att välja en tur som är bra. Så länge man inte kommer sist är det lugnt för då får man den värsta turen, den som ingen vill ha, haha. Tyckte ändå att det verkade bli ganska lugnt på jobbet men man ska ju aldrig ropa hej förrän man är över ån. Skulle dela ut middagar och en vårdtagare har bara mat varann dag och idag skulle där inte vara någon mat utan den skulle finnas hemma. När jag kommer dit finns inte maten hemma och där fanns ingen i köket så jag fick värma mat från frysen istället. Medan den var i micron cyklade jag med de andra middagarna och tillbaka till samma vårdtagare för att få maten färdig. Suck säger jag bara, det blev lite jobbigt men jag var ändå lagom i tid för att hinna med det andra jag skulle göra. Slutade halv två idag vilket var riktigt skönt.

När jag kom hem till mamma och pappa var där en valpköpare från Växjö på besök. Kul att träffa honom också och den lilla valpen hade blivit stor och hon var verkligen jättesöt. När de kört hem åkte vi till min syster som precis flyttat och hjälpte till lite. Sedan ikväll åt vi pizza med dem. Var trevligt och det ska bli kul att se hur det kommer se ut när allt är klart för de gör om köket helt och det är mycket annat som ska fixas.

Snart kallar sängen på mig, ska upp vid fem-halv sex och jag jobbar från 7.00 till 22.00 imorgon, dock med tre timmars ledigt men är ändå många timmar. Hoppas det inte blir samma missöden imorgon men det tror jag inte.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0