Vilken dag det var igår

Datum 2009-06-09 | Tid 09:13:31
Igår var det ju min första dag på jobbet, såg ändå framemot det eftersom det är lite annorlunda än skolan. Förra året var det kaos där men jag tänkte att det kanske hade blivit bättre, så när vi alla sitter samlade ringer telefonen och en anmäler sig sjuk, nåja det får ju gå helt enkelt men när två är sjuka då fungerar det inte lika bra, så vi ringer verkligen in alla som inte jobbade, både vikarier och ordinarie men ingen kan. Då tycker en som jobbar att jag kan ta några själv, för jag har jobbat innan men det var ett år sedan jag var där sist och det är mycket som är nytt. Precis när jag ska säga att det får gå bra så ringer en tillbaka och säger att hon kommer in. Så jag behövde bara ta en själv, vilket gick jättebra men första dagen då känns det lite konstigt att gå själv även om jag hade klarat av det. Sedan blev det full fart och det vart knappt en lugn stund att sitta. Fick även min delegering igår så nu är jag fullt utrustad för att kunna jobba själv :). Jag var så sjukt trött när jag gick därifrån och jag som skulle hem till mina svärföräldrar och äta middag men det var ju gott med mat då jag knappt hunnit äta på hela dagen. Får hoppas det blir bättre senare i sommar, annars kommer jag och dö innan jag slutat där.

Nu är även tågbiljetterna bokade, fick de sjukt billigt. Kan nog inte få de billigare såvida man inte tar sista minuten men det är inte säkert att det finns så då är det säkrare att boka i förväg :) Nu ska det bara bli augusti också. Men först är det Ullared som gäller, nästa vecka då är det dags :).

Kanske dags att äta lite frukost för jag är hungrig. Hörs kanske ikväll.

Au revoir!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0