Mina ögonstenar

Datum 2009-11-22 | Tid 08:02:47
Pratar såklart om mina katter. Tycker om dem så himla mycket och jag kan inte riktigt förstå hur min vardag såg ut innan jag skaffade katt. De förändrar ens liv på många olika sätt. Det allra bästa med dem är att de förgyller dagarna och det är guld värt när man tycker allt är grått och trist. Alltid har de något bus för sig :). M var lite tveksam när jag ville skaffa katt men han gav med sig och nu älskar han de precis som jag gör. Visst har våra tapeter fått sig några smällar men det är ju ingenting som inte går att fixa. Jag har haft tre katter på mindre än ett år vilket jag aboslut inte trodde när jag valde ut min första.


Milly

Den första katten jag fick hem var Milly, då vi efter ett tag märkte att hon inte riktigt trivdes trodde jag att hon behövde en liten kompis. Åkte och tittade på ett gäng söta kattungar och valde då ut Salsa. Trots att Salsa kom hem blev Millys beteende inte bättre och jag förstod att det låg mer i det än att bara skaffa en kompis. Bestämde mig då för att hon inte kunde vara kvar då hon blev uppväxt utomhus och helt enkelt inte trivdes i vår lägenhet. Till slut fick hon bo hemma hos mina föräldrar och där trivs hon som fisken i vattnet, då hon kan vara ute dygnet runt om hon så vill. Kändes oerhört tråkigt att detta behövdes göra men allt för att hon ska må bra. Kan fortfarande träffa henne när jag vill och hon har det ju så bra där.


Salsa

När vi väl lämnat av Milly där så kom vi till nästa "problem", Salsa är inte van vid att vara ensamkatt då hon är uppväxt med mamma, syskon och ytterliggare en katt och här hemma hade vi katt när hon kom hit. Ut och leta på Blocket för att hitta någon passande. Det roliga i detta är att jag kollar Blocket då och då mest för nyfikenhet och jag hade sett en jättesöt hona, trefärgad men vi hade två katter då så det var inget med det. När jag då går ut och kollar hittar jag denna annons igen och mamma sade att jag skulle ringa och höra om hon fanns kvar. Vilket hon gjorde så jag åkte dit och tittade. Kärlek vid första ögonkastet och jag tingade henne. Nu hade jag fått en sådan katt jag alltid velat ha nämligen Nova :).



Nova eller Lilla bus

Nu fungerar allting jättebra och dessa två trivs här för de har aldrig fått vara utomhus. Har dock kommit på att jag döpt Nova fel hon borde heta Lilla bus istället, för busigare katt går knappt att hitta.

Kommentarer
Postat av: emmelist

vad pysslar du med idag då sötis?

2009-11-22 @ 10:16:43
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0