Första dagen

Datum 2010-06-28 | Tid 19:49:03
Äntligen har jag tid och ork att blogga. Tycker det känns jobbigt när jag inte hinner med eller orkar fast det kanske bara visar på att jag har ett "riktigt" liv haha.

Jobbet idag gick bra. Var lite nervös i början men det var som vanligt ungefär. Var bara en enda vårdtagare som inte var nöjd men jag var beredd på det då jag visste att den vårdtagaren kan vara sådan av sig. Fick i alla fall bra bemötande av de nya som jag inte träffat förr. Skulle haft ett städ och ett inköp men blev inget av det. Fick istället ta ett annat inköp och en disk. Tycker inte det är rättvist att någon kan komma och säga att de tänkt gå en viss tid. Var en vikarie som hade tänkt gå vid ett och därför inte kunde ta inköpet jag fick ta. Själv kom jag därifrån halv tre. I och för sig en halvtimme tidigare men ändå. Jag hoppas också att jag får möjlighet att göra likadant någon annan gång men det har aldrig hänt de andra två åren så. Snarare är det jag som jobbat över av sommarvikarierna.

Resten av veckan ser ut på följande vis:

Tisdag: 7:15-15:00
Onsdag: 16:30-22:00
Torsdag: 7:15-14:00
Fredag: 7:15-14:00
Lördag: Ledig
Söndag: Ledig

Nu är det bara 38 dagar kvar på jobbet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0