Skolvärlden

Datum 2010-06-03 | Tid 22:12:47
Verkar inte hända så mycket mer ikväll. Staden har tystnat för längesedan. Jag antar att alla är upptagna med studentfirande.

Ska snart gå och lägga mig. Måste ändå upp tidigt imorgon. 9.15-17.00 har jag skola men tror inte att det tar hela dagen. Jag hoppas på att få sluta lite tidigare annars är jag inte hemma förrän vid sex tiden. Det som är bra är att man får veta betyget direkt. Annars brukar det vara 15 arbetsdagar tills resultatet kommer.

Om sju månader är jag klar med ännu ett kapitel av mitt liv. Skolan är då slut för alltid i alla fall när det gäller att jag ska lära mig något. Jag kommer alltid befinna mig i skolmiljö men då blir det som lärare. Känns bra för då är det jag som bestämmer haha. Så sade en flicka på min praktik, hon tyckte det var orättvist att barnen inte fick bestämma men barnen har ganska stort inflytande i verksamheten som de inte tänker på.

Vi hörs imorgon bitti!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Jadu, jag vet inte. Kändes mest så fjantigt med alla som stod och skrek att de var så bra när man visste att många av deras betyg sög. Alla kan ju ta studenten idag och förr var det ju bara de med bra betyg som kunde. Så falskt på något sätt. Visserligen kommer jag aldrig heller glömma den dagen då det helt klart var speciellt på sitt eget sätt, fast sådär kul som alla påstår att det var kunde jag bara inte tycka konstigt nog.

2010-06-03 @ 22:32:30
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

haha eller hur (:



sov gott fina du

2010-06-04 @ 00:04:36
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0