Denna j*vla skola

Datum 2010-05-26 | Tid 08:15:23
Idag ska jag inte iväg någonstans. Synd då att jag ändå har saker som ska fixas som har med skolan att göra. Känns som jag inte varit riktigt ledig på hur länge som helst. Är så j*vla trött på detta nu. Fredagen den 4 juni då kommer jag vara glad för då börjar mitt sommarlov! Har som tur är bara en termin kvar och sedan är jag utbildad förskollärare. Gäller bara att få sista praktiken godkänd också enligt min mentor ska man vara på ett visst sätt för att passa som förskollärare. Man ska le hela tiden och alltid vara glad. När barnen går förbi ska du alltid klappa dem på axeln eller liknande. Tycker ni att det låter rimligt?

Vi lär barnen att alla människor är olika och att det är okej att det är så. Ska då vi vuxna sätta upp en norm för hur en lärare ska vara? Vad ger det för signal till barnen? Tycker det är helt sjukt att det ska vara så. Nästa praktikperiod då ska jag leka pajas för det är tydligen så man ska vara!

Glöm inte bort tävlingen som avslutat 18.00 idag!

Kommentarer
Postat av: Linda

på dagis:D

2010-05-26 @ 21:24:31
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej, hittade din blogg när jag googlade på förskollärare! Uach, jag funderar också på att bli det men orkar inte vara glad och busig mest hela tiden! Det är mest det som jag inte vet om jag pallar. :(

2010-05-30 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Diana här, snart utbildad förskollärare. Har världens bästa vänner och är förlovad med en underbar kille. Jag bloggar om min vardag och det som händer runt omkring mig. Enjoy!

RSS 2.0